CITROEN DS-ის 60 წლის იუბილეს აღნიშვნა

ცნობილმა მოდელმა CITROEN DS-ის 700 ავტომობილმა მიიღო მონაწილეობა საფრანგეთში ჩატარებულ ღონისძიებებში, რომელიც მიეძღვნა DS-ის გამოშვების 60 წლისთავს.

მათ შორის არის ავტომობილი DS, რომლის ნომერია 21, YACCO-ს მარკის ლოგოტიპით, რომელსაც მართავდა ბობ ნეირი (Bob Neyret), მონტე-კარლოს რალის ორგზის გამარჯვებული იჯდა ამ მოდელის საჭესთან.
სიტროენ Citroen DS-ის სამოცი წლის იუბილეს აღნიშვნა იყო მასშტაბური. სკვერ ტიულირში აგებულია სპეციალური პავილიონი, სადაც ნებისმიერ მსურველს შეეძლო გაცნობოდა Citroen DS-ის ისტორიას. სარბოლო ტრასაზე L’autodrome de Linas-Montlhéry პარიზიდან 40კმ-ში ჩატარდა DS-ის ქომაგების შეკრება, რომელიც დასრულდა ავტომობილების აღლუმით ელისეის მინდვრებზე.

ქორწილი „ქალღმერთთან“: რით დაიპყრო გულები CITROEN DS-მა 60 წლის წინ

edc1f92ee431788158c7c61fe4261616 995x550 90

კარგი მიზეზია შეკრება მაგიდასთან და სასმისებში რაიმე ფრანგულის ჩამოსხმა: დროა აღინიშნოს „ქალღმერთის“ მე-60 დაბადების დღე - რევოლუციური მოდელის CITROEN DS. აღნიშვნა შეეძლოთ დაუყონებლივ, როგორც ფიზიკის, ასევე პოეზიის მოყვარულებს - რევოლუცია მან მოახდინა „ყველა ფრონტზე“
სამოცი - ეს არის ადამიანის მთლიანი სიცოცხლე. ასეთი გზა - არის კარგი ინსტრუმენტი, რათა სწორად შევაფასოთ ნამდვილი ხარისხი იმის, რაც დაბადების დროს ჩანდა შედევრად და ამ ექვსი ათეული წლის განმავლობაში გამოაქვს თავისი განაჩენი: CITROEN DS - გამორჩეული ავტომობილია. უბრალოდ ავღნიშნავთ, რომ ფაქტობრივად პირველი საჯარო დემონსტრაცია „ქალღმერთმა“ მიიღო მხოლოდ 5 ოქტომბერს, 1955 წლის პარიზის ავტოსალონზე და მაშინ არის ლოგიკური მისი იუბილეს აღნიშვნა. ამ წელს ჩვენ იუბილარს მივუძღვნით რიგ სტატიებს, მაგრამ ახლა დავიწყებთ საეტაპო მანქანის ისტორიის მიმოხილვით.

 

 e43cacda5b12542c768868e43cfdd091 995x0 90

საავტომობილო სამყაროს სიახლის პრეზენტაციის მიჯნაზე 1955 წელს ხვდებოდა, რომ CITROEN-ი ამზადებდა სიურპრიზს - პრესაში სამჯერ გაჟონა ჯაშუშურმა ინფორმაციამ პროტოტიპებზე. მაგრამ შემოდგომის დილით ყველანი იყვნენ შოკში და სპეციალისტები მზად იყვნენ სენსაციისათვის. მანქანა ჩანდა არარეალურად, თითქოსდა ავტომობილიც არ არის როგორც ავტომობილი კი არა? მხატვრებმა დღევანდელ დღემდე ვერ იპოვეს პასუხი ამ კითხვაზე. შექმნილია CITROEN-ის სტილისტის FLAMINIO BERTONI-ის მიერ არარეალური ფორმები არ იკვეთება არც საავიაციო, არც კოსმოსურ, არც საზღვაო ან სხვა თემატიკაში. აქამდე უხილავი მკვეთრი ცხვირი, სახურავის მსუბუქი კონტური თითქოს ჩასაფრებული, ოდნავ მოგრძო უკანა მხარე... არცერთი ცნობილი ხაზი, არცერთი ანალოგი, მაგრამ რა არის ეს ბოლოს და ბოლოს?! ავტომობილი, მაშინაც კი განურჩევლად მისი ტექნიკური ინოვაციისა მყისიერად მოხვდა ევროპის საკულტო წრეებში - მხატვრებში, კინოვარსკვლავებში და მოდელებში.

37d41053afd0e61b9465a58520ab61c5 995x0 90

ფართო, სავსე ნათელ და საჰაერო სალონში სადაც აუცილებელია შეხვიდე მსუბუქი ალუმინის კარებით ფანჯრების გარეშე, - უჩვეულო ფორმის პლასტმასის წინა პანელი და საჭე ერთადერთი ნემსით და კიდევ გაუგებარი პედლების მაგივრად და საჭეზე წვრილი ღერძით - ან ბერკეტია... მაგრამ ეს არის მხოლოდ პირველი შთაბეჭდილება და კიდევ ავტომობილს შეეძლო დაშვება და აწევა, შეეცვალა კლირენსი. გარდა ამისა, კომპანიამ დადო პირობა ზუსტ და გასაოცარ მართვაზე.
„შემიხვიეთ“ ! - პირველი, რაც მოსდიოდა თავში ნებისმიერ სტუმარს CITROEN-ის სტენდთან პარიზის ავტოშოუზე 1955 წლის ოქტომბერში. 45 წუთის შემდეგ, რაც ახალი ავტომობილიდან მოხსნილი იყო ჩიხოლი, სტენდთან დარეგისტრირდა 740 შეკვეთა ყიდვაზე, ხოლო საღამოსთვის მოგროვდა 12 000 მსურველი გამხდარიყო მფლობელი „ქალღმერთის“ და ეს იყო მხოლოდ პირველი დღე.
ასე რომ რიგით მოქალაქეებს მიღებული ჰქონდათ ყოველდღიურად გამოეყენებინათ ხელოვნების, როგორც საიჟინრო, ასევე დიზაინერული ნიმუში. 20 წელზე მეტი წლის განმავლობაში მოდელის წარმოებიდან გაიყიდა თითქმის 500 000 ეგზემპლარი სხვადასხვა კომპლექტაციით და ძარის ვერსიებით. დიახ, რომ „ქალღმერთი“ - იყო ლიტერატურული ინდექსი DS-ი და ფრანგული სიტყვა déesse (ქალღმერთი) არ იყო შემთხვევითი, ის იყო შემქმნელებისგან „დაპროგრამირებული“. სინამდვილეში, როგორც წარმატებული მოდელი.